اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس
سرخط خبرها

فرا رسیدن نوروز و هراس از تکرار سکانس تلخ سفرهای عید | خراسان رضوی، در صدر تلفات جاده‌ای

  • کد خبر: ۲۱۶۹۰۳
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
فرا رسیدن نوروز و هراس از تکرار سکانس تلخ سفرهای عید | خراسان رضوی، در صدر تلفات جاده‌ای
گرچه سفر‌های نوروزی شیرین و خاطره‌ساز است، اما تصادفات جاده‌ای مخصوصا در ایام نوروز، کام خانواده‌های بسیاری را تلخ می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، متأسفانه تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی چند سالی است که مدام تکرار می‌شود و تعداد کشته‌شدگان در سطح کشور به هزار نفر یا حتی بیشتر هم رسیده است.

طبق آمار ارائه شده توسط منابع رسمی، هر سال تعداد زیادی از شهروندان ایرانی جان خود را در تصادفات جاده‌ای مربوط به سفرهای تعطیلات ابتدای سال از دست می‌دهند و این بدون شک محصول نقصانی جدی و اساسی در رانندگی، وضعیت جاده‌ها و قوانین راهنمایی و رانندگی ماست.

شکی نیست که شرایط جاده‌ها و کیفیت خودرو‌ها نقشی مهم در افزایش تعداد تلفات جاده‌ای دارند، اما قطعا نوع رانندگی شهروندان و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی نقش اساسی در آمار تلفات و تصادفات دارد.

طبق آمار رئیس پلیس راهور کشور، در نوروز سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۱۷ نفر فقط در سفرهای نوروزی جان خود را به دلیل تصادفات از دست دادند؛ از این تعداد، ۱۷۶ نفر در چهار روز نخست سال بر اثر تصادفات جان باخته‌اند که بیشترین فوتی‌ها مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

آمار افزایشی تلفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی

نوروز ۱۴۰۲ برای استان خراسان رضوی هم با آمار بالای تلفات و مصدومان تصادفات رانندگی آغاز شد، علت ۸۲درصد از تصادفات سرعت و سبقت، بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی عنوان شده است.

بنا بر اعلام پلیس راهور مشهد، در نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۳۰۳۶ فقره تصادف منجر به خسارت توسط پلیس راهور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. همچنین ۲۷۱ فقره تصادفات منجر به جرح اتفاق افتاده که ۲۹۵ نفر مجروح داشته است به طوری که تعداد تصادفات منجر به جرح هم در نوروز سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی بوده است.

با توجه به اینکه در نوورز ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده ببیش از ۱۰ میلیون زائر به مشهد مشرف شوند، این نگرانی وجود دارد که باز هم سکانس تلخ سفر نوروزی و حوادث رانندگی تکرار شود.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز هر سال با درصدی افزایش همراه بوده، اظهار کرد: سال گذشته تصادفات نوروزی سیر افزایشی داشت؛ از همین رو در تلاشیم با آگاهی دادن به شهروندان آمار تلفات و صدمات را کاهش دهیم. 

سرهنگ هادی امیدوار با بیان اینکه کسانی که قصد سفر‌های برون شهری دارند، حتما معاینه فنی، تجهیزات خودرو و سلامت فنی خودرو را کنترل کنند، افزود: در اجرای قوانین و مقررات برای حفظ سلامت شهروندان سخت‌گیری‌ می کنیم؛ لذا با کسانی که هنجارشکنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را نقض می کنند و رفتار‌های پرخطر دارند، قاطعانه برخورد خواهد شد و به موجب دستور قضایی چنانچه خودرویی توقیف شد، تا پایان تعطیلات به صاحبش بازگردانده نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به پیامک ارسال شده به شهروندان مبنی بر جرائم معوق خودرو، لازم است شهروندان  برای پرداخت این معوقات حتما اقدام کنند؛ در غیر این صورت در تعطیلات نوروزی با مشکل مواجه می‌شوند. چنانچه کسی به این معوقات اعتراضی دارد، باید برای بررسی بیشتر به پلیس راهور مراجعه کند. 

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تسهیل در ارائه خدمات ترخیص خودرو‌های توقیفی در پارکینگ (به جز خودروهایی که دستور قضایی یا شکایت خاص دارند) از دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده پلیس راهور است. این طرح از دهه فجر آغاز شده و تا قبل از نوروز ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->